Riešenie konfliktov

Cieľ:

Cieľom programu je porozumenie zákonitostiam vzniku a rozvoja konfliktných situácií  a osvojenie stratégií a taktík ich riešenia.

 

Cieľová skupina:

Zamestnanci a manažéri zo všetkých oblastí výrobnej aj nevýrobnej sféry.

 

Tréningové prínosy:

  • optimalizácia spolupráce
  • lepšia orientácia v reálnych náročných a konfliktných situáciách
  • skvalitnenie komunikácie hlavne pri nutnosti komunikovať nepríjemné obsahy a dôsledky
  • efektívnejšie riešenie prirodzene vznikajúcich konfliktov
  • vyššia spokojnosť s riešením kolíznych situácií
  • lepšie zvládanie emócií - sebakontrola
  • rozšíriť možnosti lídra v prípade konfliktu v tíme alebo medzi pracovníkmi
  • zvýšenie kvality vzťahov na pracovisku

 

Obsah:

  • mýty a pravdy o konfliktoch
  • nedorozumenie alebo konflikt?
    • zdroje nedorozumení – a ako im predchádzať
    • aktívne počúvanie a schopnosť rozlišovať roviny komunikácie
  • cyklus rozvoja konfliktu a štruktúra konfliktnej situácie
  • formy riešenia konfliktu
    • tradičné a alternatívne postupy
    • možnosti účasti tretej strany pri riešení konfliktu
  • emócie v konflikte a ich zvládanie
    • iritátory – formulácie, ktoré roztáčajú konfliktnú špirálu
  • stratégie riešenia konfliktov
    • „kto z koho“ je jediná možnosť?
    • riešenie konfliktu kooperatívnym vyjednávaním – win-win prístup
    • prečo vznikajú patové situácie a ako sa z nich dostať
  • 5 základných spôsobov riešenia konfliktu
    • výhody a nevýhody jednotlivých spôsobov
    • uplatnenie v konkrétnych situáciách
  • pozície a záujmy v konflikte
    • kľúč k riešeniu win-win
  • čo ak je druhá strana nekonštruktívna
    • stratégia prielomu
  • kroky riešenia konfliktu
    • model rozhovoru
  • riešenie konkrétnych konfliktov z praxe
    • formou analýzy incidentov alebo modelovania situácie
  • špecifické situácie konfliktov v práci
    • situácia organizačnej zmeny, krízy a pod.
    • konflikt v tíme a facilitácia jeho riešenia
  • mediácia ako forma riešenia konfliktu prostredníctvom tretej strany

 

Trvanie:

2 dni.

 

Požiadavky:

Nie sú potrebné žiadne špeciálne predpoklady.

Informácie ohľadom použitia vašich údajov a uplatnenia vašich práv, najmä práva namietať spracovanie vašich osobných údajov (článok 21 GDPR), je možné kedykoľvek získať od našich poradcov na spracovanie osobných údajov.